środa, 26 listopada 2014

Ciasteczkowy stempelek

W sklepie Home & You znalazłam dziś za zawrotną sumę 9,50 zł silikonowo - drewniany stempelek do ciastek. Przedmiot taki marzył mi się już od jakiegoś czasu, a za taką kwotę można było wypróbować :)
Zabawne jest to urządzenie, niezbyt duże - może z 5 cm średnicy. I daje bardzo ładny efekt. Najładniejszy, gdy się przypłaszcza nim kulkę ciasta. Na wyciętych ciasteczkach nie był już taki ładny.
Warunek krytyczny: ciasto musi być schłodzone, najmocniej jak się da. Można myślę uformować placuszki i wstawić z blaszką na kwadrans do lodówki, a potem stemplować. Warunek drugi: stempelek należy maczać w mące, żeby się nie przyklejał. Ale przy schłodzonym cieście idzie dobrze :)
Chcę inne takie stempelki.
Zrobiłam też inwentaryzację foremek pierniczkowych: brak mi regularnego serca i foremnej gwiazdy o troszkę większych wymiarach.
Trzeba się udać na łowy :)




9 komentarzy:

  1. Super stempelek! Muszę wreszcie wypróbować moje foremki i ten przepis na mooncakes, tylko jak jestem w sklepie, to jakoś ciągle zapominam kupić mleka w proszku, które jest niezbędne w przepisie.... (oraz buraków na zupę burakową Sophie Dahl, skleroza normalnie!...... *^v^*).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapisałam sobie to mleko w proszku, bo moje foremki do mooncake juz czekają :) Ciasteczka tez da się nimi zrobić, próbowałam :)
      Poproszę przepis!

      Usuń
    2. Taki przepis znalazłam: http://www.wikihow.com/Make-Moon-Cakes
      Ale myślę, że do foremek sprawdzi się też taki, będę testować obydwa: http://www.mojewypieki.com/przepis/mamoul-daktylowe-maamoul,-maamul---tradycyjne-arabskie-ciasteczka

      Usuń
  2. stemple są super w każdej formie. uwielbiałam stemplować jak byłam mała i na pewno kiedyś znajdę mój stempelek idealny do ciastek. patrzyłam na ofertę home and you oczami kota ze shreka, ale w końcu doszłam do wniosku, że szukam nieco innej czcionki i zrezygnowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, na stemplowanie na przykład paznokci to ja nie mam cierpliwości. To nie dla mnie.
      Ale taki miłe imbirowe ciastka z napisem "Home made" zrobię zawsze z przyjemnością. A jeszcze gdyby napisy były po polsku, to już w ogóle :)

      Usuń
  3. Tak, trzeba się udać na łowy! Na ciasteczkach jeszcze fajniejszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Mam wprawdzie wykrojnik w kształcie rekina, mam i dwa dinozaury, ale brak mi tych wymienionych :)

      Usuń